24 Eylül 2012 Pazartesi

ELMALI KURABİYE YAPTIK....

Merhabalar......Kızlarım dün kurabiye yapalım anne dediler.....Elmalı kurabiye yapmaya karar verdik...Uzun zamandır yapmıyordum....Ve bugün akşam beraber yaptık..Sabırsızlıkla pişmesini beklediler....Tadı çok güzel olmuştu....Özlemişiz elmalı kurabiyeyi.....Teşekkür ediyorum bana vakit ayırdığınız için... SEVGİLERİMLE
Tarifimize gelelim
Hamurun içi için
3 tane ekşi elma
1 çay bardağı şeker
Tarçın-Ceviz
Hamur için
1 paket margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı yoğurt
1 adet yumurta
1 adet vanilya
2 adet kabartma tozu
Aldığı kadar un
Önce içini hazırlıyoruz. Elmaları rendeleyip üzerine şekeri ilave ediyoruz ve kısık ateşte elmaların rengi değişene kadar pişiriyoruz, Sonra içine ceviz ve tarçını ilave ediyoruz..
Şimdi hamuru için malzemeleri önce karıştırıyoruz ve daha sonra unu, kabartma tozu ve vanilyayı ilave edyoruz...Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz. Hamuru 4 eşit parçaya ayıralım. Her parçayı merdane ile yuvarlak olarak açalım ve 8  eşit parçaya üçgen şeklinde keselim. Hamurların geniş tarafına içimizden koyalım ve sigara böreği sarar gibi saralım. Tepsiye dizelim.180 derece fırında pişirelim. Soğuduktan sonra üzerine bol pudra şekeri serpelim.. AFİYET OLSUN....

10 yorum:

  1. tanıştığıma memnun oldum takibe aldım bana da beklerim.
    ellerinize sağlık harika çok severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar...Hoşgeldiniz bloğuma, bende memnun oldum. Tabiki hemen gelicem bloğunuza . teşekkür ediyorum ...Sevgilerimle

      Sil
  2. Pek de güzel gözüküyorlar,ellerinize sağlık..
    Şifa olsun inşAllah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz bloğuma...Çok teşekkür ederim...Aminn...İnşaALLAH..

      Sil
  3. kızlarının ve senin ellerine sağlık nurcum cok güzel görünüyor sevgiler canım

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık nur;um harika gözüküyor elmalı kurabiyelerin prenseslerinde ellerine sağlık kocaman öpüyorum hepinizi ,selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Suzancım :)) bizde seni öpüyoruz kocaman..Sevgilerimle..

      Sil
  5. Elmalı kurabiyelere ben de bayılırım ama yapmak istemiyorum çünkü yapınca hepsini neredeyse ben yiyorum :D Canım çekti şimdi ne olacak yapıcam mecbur yarın :) Ellerinize sağlık leziz görünüyor :)

    YanıtlaSil